اقتصادیبرترین های کسب و کار

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

ارز دیجیتال کاردانو با علامت اختصاری ADA یکی از پروژه های امیدوار کننده در دنیای ارزهای دیجیتال است. به گفته اخبار ارز دیجیتال، رقیب قدرتمندی برای اتریوم، IAS و سایر پلتفرم های قرارداد هوشمند است. این سکه پس از ظاهر براق خود توجه ها را به خود جلب کرده و افراد زیادی تمایل به سرمایه گذاری دارند. در این مقاله با ما همراه باشید زیرا در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که ارز دیجیتال کاردانو چیست و چه کاربردهایی دارد. همچنین اگر قصد خرید کاردانو دارید، صرافی بیت ارز میتواند گزینه خوبی باشد.

کاردانو چیست؟

در پاسخ به این سوال که کاردانو چیست، باید گفت که این یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که با هدف حل مشکلات نسل های قبلی ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم ایجاد شده است. ساختار و معماری آن امکان اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می کند. این ویژگی شبکه را انعطاف پذیر و مقیاس پذیر می کرد.

کد ADA چیست؟

ارز دیجیتال آدا (ADA) یک ارز دیجیتال بومی شبکه است که برای انجام فعالیت های مختلف در شبکه استفاده می شود.

اهداف عملیاتی پروژه کاردانو چیست؟

این پروژه برگرفته از یک فلسفه علمی و رویکرد پژوهش محور است و اهداف عملیاتی آن ارائه یک اکوسیستم متعادل و پایدار است که بتواند نیازهای کاربران را برآورده کند. ارتقای امنیت تراکنش های بلاک چین، افزایش سرعت تراکنش و ایجاد ثبات در برنامه های غیرمتمرکز در بستر بلاک چین از دیگر اهداف آن است. سایر اهداف بلند مدت و کوتاه مدت این سازمان عبارتند از:

شرکت های ثروتمندی که وارد اکوسیستم می شوند

اهداف کوتاه مدت: تا سال 2024، سه شرکت فورچون گلوبال 500 ارز را خریداری کرده و از بلاک چین آن استفاده خواهند کرد.

هدف بلندمدت: تا سال 2026، حداقل 10 شرکت جهانی فورچون 500 مالک و از توکن های ADA استفاده خواهند کرد.

ادغام ارز کاردانو با بانک ها

یکی از مهمترین اهداف کوتاه مدت این شرکت، همکاری با 50 بانک برای استفاده از ارز دیجیتال ADA است. در صورت دستیابی به این اهداف، کاربران ADA می توانند توکن های خود را با ارزهای مختلف فیات یا سایر توکن ها با استفاده از بلاک چین مبادله کنند.

گسترش طبیعت و چرخه حیات آن

این بنیاد ارزی قصد دارد تا آینده کاردانو و بلاک چین را برای 5 سال آینده حفظ کند و مدیریت آن را به جامعه توکن واگذار کند. البته برای رسیدن به این هدف باید حداقل یک میلیارد کاربر داشته باشد. می تواند حداقل به یک کشور خدمت کند.

تعداد کیف پول هایی که از کاردانو پشتیبانی می کنند را افزایش دهید

تعداد کیف پول هایی که از ADA پشتیبانی می کنند محدود است. در حال حاضر ساده ترین راه برای ارسال و دریافت این ارز دیجیتال استفاده از کیف پول رسمی Daedalus است. یکی از اهداف کوتاه مدت سازمان افزایش تعداد پورتفولیوها است.

نقشه راه (ADA)

این نقشه راه شامل پنج مرحله اصلی است: بایرون، شلی، گوگن، باخوت و ولتر.

اولین مرحله از پنج مرحله در نقشه راه توسعه به نام شاعر و سیاستمدار جورج گوردون بایرون (معروف به لرد بایرون) نامگذاری شده است. بیرن اولین مرحله از راه اندازی شبکه را شامل ویژگی های اساسی مانند انتقال ADA توصیف کرد. این به روز رسانی در 25 جولای 2020 (4 اوت 2019) ساخته شده است. از دیگر ویژگی های قابل توجه این مرحله می توان به کیف پول Daedalus و Yoroi ADA اشاره کرد.

Shelley Hard Fork مرحله دوم نقشه راه توسعه است که به نام نویسنده مری شلی نامگذاری شده است. این مرحله در 29 ژوئیه 2020 (8 اوت 2019) انجام شد و گام های بیشتری را به سمت تمرکززدایی ارائه کرد. در حال حاضر گره ها توسط جامعه پروژه مدیریت می شوند و قسمت هایی که توسط دارندگان ADA به اشتراک گذاشته می شوند.

فاز گوگن که به نام دانشمند کامپیوتر جوزف گوگن نامگذاری شده است، مرحله سوم نقشه راه دوربرد است. یکی از اهداف اصلی این مرحله، توانمندسازی کاربران فنی و غیرفنی برای ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (dApps) است. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این مرحله، انتشار زبان برنامه نویسی مارلو است.

بخش باشو به افتخار ماتسو باشو، شاعر ژاپنی که به خاطر هایکوی خود مشهور است، نامگذاری شده است. بخش Basho بر بهبود مقیاس پذیری و قابلیت همکاری متمرکز است.

مرحله ولتر، آخرین پله این مسیر، به نام نویسنده و فیلسوف فرانسوی نامگذاری شده است. این مرحله شامل ادغام مدیریت غیرمتمرکز است. این صندوق از طریق سیستم رای گیری آزاد و کارمزد تراکنش تامین می شود. این بدان معنی است که وقتی فاز ولتر اجرا می شود، ارز کاملاً توسط جامعه آن کنترل می شود.

استفاده از ارز دیجیتال

بدون شک معاملات بین المللی مهمترین کاربرد این ارز است. بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر به دلیل مشکلات مقیاس پذیری نمی توانند برای تراکنش های بین المللی استفاده شوند. کاربران می توانند تراکنش های برون مرزی خود را به صورت آنی و با هزینه کم با استفاده از این شبکه انجام دهند. این تراکنش ها به صورت همتا به همتا بوده و امنیت قابل قبولی دارند. کاربرد دیگر برای قراردادهای هوشمند است. افراد، سازمان ها و حتی دولت ها می توانند معاملات مهم خود را با کمک قراردادهای هوشمند مدیریت کنند.

بلاکچین کاردانو

بلاک چین این پروژه دارای دو لایه اصلی است:

لایه اجماع (CSL): این لایه اکنون تقریباً کامل شده است و برای انتقال توکن های ADA به کیف پول یا صرافی استفاده می شود.

لایه محاسباتی (CCL): لایه محاسباتی هنوز در حال اجرا است و به طور کامل برای کاربران قابل دسترسی نیست. این استاندارد به کاربران امکان ایجاد قراردادهای هوشمند را می دهد.

مزایای معماری بلاک چین کاردانو

در زیر می خواهیم مزایا و عملکردهای این شبکه را با هم مورد بحث قرار دهیم:

در نسل های قبلی بلاک چین، هم لایه اجماع و هم لایه محاسباتی در یک لایه قرار داشتند، تقسیم این عملیات به دو لایه مختلف باعث شد که لایه محاسباتی این ارز در مقایسه با اتریوم انعطاف پذیرتر شود.

شفافیت. این مثال را در نظر بگیرید: شما با شخصی قرارداد بسته اید تا پروژه یا کار خاصی را انجام دهد. شما به عنوان کارفرما و طرف مقابل به عنوان مجری یک معامله هوشمندانه انجام می دهید. هزینه نهایی کار توسط شما پرداخت می شود و در لایه توافق بلاک چین ذخیره می شود.

تنها زمانی که پروژه یا پروژه توسط مدیر تکمیل شود، پولی که پرداخت می کنید به فروشگاه داده منتقل می شود و مدیر می تواند پول خود را دریافت کند. لازم به ذکر است که نیازی به انجام این فرآیند توسط شخص دیگری نیست و فرآیند به صورت خودکار انجام می شود.

هزینه تراکنش در بلاک چین این توکن در مقایسه با اتریوم و سایر بلاک چین های مشابه پایین است.

مقیاس پذیری بلاک چین کاردانو

در دنیای ارزهای دیجیتال، مقیاس پذیری به این معنی است که یک بلاک چین می تواند به تعداد تراکنش ها در مدت زمان معینی پردازش کند. یکی از نقاط ضعف نسل اول و دوم ارزهای دیجیتال مقیاس پذیری است. زیرا بلاک چین آن می تواند در یک بازه زمانی معین تراکنش های محدودی انجام دهد. به عنوان مثال، بلاک چین بیت کوین تنها هفت تراکنش در ثانیه را پردازش می کند. این پروژه که از همان ابتدا به دنبال حل مشکلات ارزهای رمزپایه قدیمی بود، در این مورد توانست مخالفان خود را شکست دهد و رکورد بیشترین تعداد تراکنش در ثانیه را به نام خود ثبت کند.

بهترین کیف پول ها

کیف پول هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند محدود هستند، بنابراین انتخاب کیف پول مناسب برای کاربران این ارز دیجیتال یک چالش است. ساده ترین راه برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال کاردانو استفاده از کیف پول رسمی Daedalus است. این کیف رومیزی دارای امنیت بالایی بوده و به صورت 24 ساعته در دسترس می باشد. کیف پول های دیگری که می توانند برای ذخیره سازی استفاده شوند عبارتند از:

کیف پول سخت افزاری Trezor Model T

کیس سخت افزاری Leja Nano X

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

بسته نرم افزاری Guarda

کیف پول نرم افزار اتمی

سلاح – پلاگین راما مونو

نرم افزار کیف پول Esoto

یکی از مشکلات گزارش شده مربوط به این کیف پول، عدم همگام سازی موجودی بین کیف پول های مختلف است. البته، تا زمانی که کاربران کلید خصوصی یا کلمه بازیابی خود را داشته باشند، هیچ خطری برای دارایی آنها وجود ندارد.